torsdag den 7. november 2013

Fremtidsværksted

I oktober var der planlagt seminar for alle Toustrup Marks voksne beboere. Det foregik i Økosamfundet Frilands fælleshus, hvor mange også valgte at sove de to nætter.

Anja Lyberth Anderskouv førte os igennem et Fremtidsværksted, som resulterede i konkrete kort- og langsigtede mål. Anja havde sin mor og datter + veninde med, som serverede udsøgte måltider for os.

Der blev i de sidste minutter sat navne på de fleste af målene. Frank og jeg fik vores navne på det "her & nu mål" at gøre vores hjemmeside mere maskulin! Tja... hvordan gør man lige det?


Når jeg snakker med venner og kolleger om hvordan jeg bor, oplever jeg af og til, at mænd siger: "sådan kunne jeg aldrig bo". Det handler om deres behov for frihed og privatliv. Kvinder er måske mere tilbøjelige til at se fordelene i de trygge rammer?

Toustrup Mark skiller sig ud fra andre bofælleskaber, ved at vi har mange kvadratmeter under tag, som bruges til værksteder, maskiner og opbevaring af byggematerialer. Det er arven fra de første år. I dag er der plads til at beboere kan have fritidsinteresser der fylder - både, motorcykler, vikingeudstyr m.m.

Frihedselskende mænd og kvinder med initiativ og behov for plads, kan føle sig velkomne!