tirsdag den 8. juni 2021

Bor vi ved vandet?

Jeg har ikke kunnet undgå at lægge mærke til at en kajak-klub på rekordtid har etableret sig i byen. De fik i 2020 nybyggede lokaler til opbevaring af udstyr, og er dermed blevet en del af miljøet omkring Langå Bådelaug.

Rygtet siger at der også er gode muligheder for at bade i åen...!

Jeg holder af havet, søer og åer - i den rækkefølge. At vælge at bo i Langå, var derfor også et afsavn pga. afstanden til havet. Muligheden for at svømme i Gudenåen var ikke i mine tanker, da jeg i byen havde hørt historier om faren ved den stærke strøm.

Jeg har de første 6 år i Langå affundet mig med at måtte køre til Fussing Sø (20 min.) eller Rygård/Fjellerup Strand (45 min.) for at komme en tur i vandet, da jeg ikke oplever helt samme vandglæde i klorvand. Min søn som nu er 12, har dog alle årene været meget glad for Langå Friluftsbad.

Derfor føler jeg at en ny verden er ved at åbne sig for mig her i byen, efter at jeg er blevet medlem af kajakklubben. Klubben har allerede 70 medlemmer, hvoraf ca. 60 har gennemført træning i ro-teknik og redningsøvelser. Et kursusbevis giver adgang til at benytte klubbens fælles-kajakker. Der er både tur-, hav-, dobbelt-, og junior kajakker, som alle ligger fint på hylder klar til brug.

Jeg ser frem til at udforske muligheder for at plaske i vandet både med og uden fartøj :)